korvgryta bla...

Igår så åkte mina stora till sin pappa och denna gång blir dom borta en hel vecka <3 Känns både skönt och jobbigt samtidigt men dom behöver sin pappa precis som jag behöver tid med dom små...

Efter dom åkte så tog vi en promenad bort till svärmor/svärfar så pojkarna fick träffa farmor och farfar, det va uppskattad av båda pojkarna och farmor/farfar som vanligt... Vart lite grilla där borta!
Va där nåra timmar sen tog vi en promenad hem oxå ist för bussen, kändes skönt!

Märker att kosten funkar som jag kör med,märks på kläder bla plus att jag mår mkt bättre =)
Inte ett dugg söt sugen är jag och det så himla sköööönt annars hade det nog varit svårare.

Min resa mot framtiden har börjat och denna kommer jag fortsätta med tills jag nått mitt mål odch efteråt oxå fast då kommer jag nog tillföra fullkorns pasta/ris bla....




Idag så har varit en hemma dag så himla varmt ute och så har vi fixat och donat här hemma och myst med grabbarna, tog en middagslur med Leon på två timmar, det va skönt och behövande då det inte vart så många timmars sömn inatt.

Sen har jag tittat på Lilla röda traktorn med Leon idag, han älskar verkligen traktorer min lilla prins helt såld på traktorer, så GUDMOR nu vet du vad din gudson vill ha julklapp/födelsedagspresent hehe!!!

Imorn börjar mannen min jobba igen efter 2 veckors semester, känns lite si o så med det men tur är att vi får ha han hemma på natten iaf denna vecka.
Och veckorna kommer gå fort sen har han en veckas semester när vi åker iväg i augusti hela familjen <3

Gjorde lchf korvgryta till middag, själv åt jag kokta grönsaker till medans dom andra fick ris.
Testa denna vet jag jätte god är den : 



Ingredienser
 600 g falukorv
 1 gul lök
 1 dl mjölk
 2 dl grädde
 2 klyftor vitlök
 2-3 msk tomatpuré
 1 msk soya
 1 tsk grovmalen svartpeppar
 1 tsk sambal oelek (Chilliröra i burk)
 1 msk kalvfond


Gör så här

Stek löken mjuk och ge korvstavarna lite färg.
 
Slå på mjölken/grädden och krydda efter smak, låt koka ihop ca 10 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0